شستشوی ملحفه و روانداز

ملحفه و روانداز یکی از محصولات هتلی است، تمیز کردن و شستشوی ملحفه و روانداز بایستی به صورت پیوسته و منظم انجام شود. یکی از محیط‌های بسیار مهمی که حتماً در آن فضا هیچ گونه آلودگی نباید وجود داشته باشد اتاق خواب می‌باشد که این فضا حتماً باید تمیز باشد.

ملحفه و رواندازی که شما مورد استفاده قرار می‌دهید باید به صورت مرتب شستشو شود مخصوصا اگر رنگ سفیدی دارد که سریعاً کثیفی را روی خودش نشان می‌دهد و شما بسیار زیاد باید آن را تمیز کنید؛ پس به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین روش‌هایی که برای شستشوی ملحفه‌ها وجود دارد را برای شما توضیح بدهیم؛ پس همراه ما باشید.

طریقه شستشو انواع ملحفه‌ها

از نکاتی که درباره تمیز کردن و شستشوی ملحفه و روانداز وجود دارد این است که شما باید هر هفته آن‌ها را بشویید و به صورت هفتگی با استفاده از آب گرم بشویید تا آلودگی‌ها و تمامی میکروب‌هایی که درون آن وجود دارد از بین برود.

حتما بعد از خشک کردن نیز باید آن‌ها را درون آفتاب قرار دهید تا نور آفتاب نیز بتواند میکروب باقیمانده را از بین ببرد. یکی از اصول اولیه که برای شستشوی ملحفه‌ها وجود دارد این است که شما در ابتدا باید ملحفه‌های را بسیار عالی تمیز کنید و بعد آن‌ها خیس کنید و بعد آن‌ها را در محلول ضدعفونی کننده قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت در آنجا بماند.

بعد از این کار و شستشوی ملحفه‌ها بهتر از آن‌ها را با آب داغ بشویید و این آب در دمای حدود 40 تا 50 درجه سانتیگراد باشد. این دما باعث می‌شود تا میکروب‌ها و آلودگی‌ها و گرد و غباری که درون ملحفه وجود دارند به صورت کامل از بین برود.

شستشوی ملحفه ها با ماشین لباسشویی

قبل از اینکه بخواهید شست و شو را برای ملحفه‌ها انجام بدهید شما باید بدانید که ملحفه‌ها چه جنسی دارند و هر کدام باید چگونه شسته شود.

انواع ملحفه‌ها

این ملحفه‌ها عبارتند از:

  1. ملحفه‌های پرسل
  2. ملحفه‌های ابریشمی
  3. ملحفه‌های پشمی

در ادامه طریقه شستشوی هر کدام از آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

1. ملحفه‌های پرسل

ملحفه‌های پرسل از سری ملحفه‌هایی هستند که جنس پارچه‌ای پنبه‌ای دارند که بافت آن‌ها به صورت گرد می‌باشد. معمولاً این نوع از ملحفه‌ها از سری ملحفه‌های خنک به حساب می‌آیند و مقاومت بسیار بالایی برای شستشو در آن‌ها وجود دارد.
برای تمیز کردن و شستشوی ملحفه و روانداز بهترین کار شستشو با آب گرم است که می‌توانید با استفاده از ماشین لباسشویی با دور ملایم شستشوی دهید.
نکته‌ای که وجود دارد این است که برای شستشوی این نوع از ملحفه‌ها بهتر است هیچ وقت از سفیدکننده‌ها استفاده نکنید و هر دو هفته یک بار آن‌ها را شستشو دهید تا فضای خوبی را به دست بیاورید.

ملحفه و روانداز

2. ملحفه‌های ابریشمی

ملحفه‌های ابریشمی از سری پارچه‌هایی هستند که بافت بسیار حساسی دارند و شما برای شستشوی آن‌ها باید بسیار دقت داشته باشید. ملحفه‌های ابریشمی باید در آب سرد و با دور ملایم ماشین لباسشویی شسته شود.
نکته‌ای که وجود دارد این است که باید این ملحفه‌ها را از پارچه‌ها را با لباس‌های دیگر خودتان جدا بشویید؛ زیرا در صورتی که با لباس‌های دیگر بشویید ممکن است این ملحفه‌ها رنگ بگیرند.

به صورت کلی پارچه‌های ابریشمی از نظر بافت بسیار ظریف هستند؛ پس شما در هنگام شستشو باید بسیار زیاد به آن‌ها دقت کنید و با دقت بسیار زیادی کار شستشوی آن‌ها را انجام دهید.

3. پتوهای پشمی

این نوع از ملحفه‌ها بسیار نرم هستند. نحوه تمیز کردن و شستشوی ملحفه و رواندازبایستی به شکل باشد که به بافت آن‌ها آسیبی وارد نشود. برای شستن این نوع از پتوها در مرحله‌ی اول بهتر است از آب سرد استفاده کنید و حتماً هر دو هفته یکبار با استفاده از شوینده‌های مناسب آن‌ها را بشویید و تمیزی را برای آن‌ها به وجود بیاورید.

ممکن است شما در مواردی بخواهید پتوهایی که درون هتل و اتاق خواب وجود دارد را بشویید باید بدانید که پتوها به صورتی هستند که هر کدام از آن‌ها نیازمند به شستشوی متفاوت هستند.

ملحفه و روانداز

یکی از انواع این پتوها؛ پتوهای سنگین و یکی از آن‌ها پتوهای پشمی هستند. برای شستشوی پتوهای سنگین باید بدانید که پتویی که وزن آن‌ها بیشتر از ۷ کیلوگرم نیست را شما می‌توانید در ماشین لباسشویی قرار دهید و آن‌ها را بسیار تمیز بشویید. برای اینکه بتوانید تمیزی بسیار زیادی را در این پتو به دست بیاورید حتماً از آب ولرم استفاده کنید. نکته‌ای که وجود دارد پتو‌هایی که وزن سنگینی دارند هرگز نباید درون ماشین لباسشویی قرار بگیرند؛ زیرا باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی می‌شود.

یکی از بهترین روش‌های که شما برای شستشوی پتو پشمی می‌توانید از آن استفاده کنید استفاده از آب سرد و دور ملایم ماشین لباسشویی می‌باشد. همچنین برای اینکه بتوانید آن‌ها را خشک کنید نیز می‌توانید آن‌ها را درون هوای آزاد قرار بدهید تا با حرارت خورشید و نور مستقیم آفتاب خشک شوند.

بهتر است هیچگاه از خشک کن ماشین لباسشویی برای پتو‌های پشمی استفاده نکنید زیرا این کار باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی و پتو می‌شود. هر سه ماه یکبار زمانی است که شما باید پتوی پشمی خودتان را بشویید؛ پس باید دقت کنید که چه زمانی این کار را انجام می‌دهید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا از روش‌هایی که برای شستشوی ملحفه و روانداز وجود دارد را برای شما توضیح دادیم. شما می‌توانید با استفاده از این روش تمامی رواندازه‌هایی که دارید را بشویید و نگرانی بابت آسیب دیدن آن‌ها نباشید.

ولی اگر در این زمینه نگرانی دارید؛ بهتر است با مشاورانی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند مشورت کنید تا بتوانید شستشوی مناسبی را برای ملحفه و پتو‌ها و همچنین روانداز‌های خودتان را در نظر داشته باشید و به خوبی آن‌ها تمیز کنید و تمامی آلودگی‌ها را برطرف کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *