ضد عفونی کردن تشک

روش‌های ضد عفونی کردن تشک در این روزهایی کرونایی که تمامی افراد جهان درگیر کرده است تمامی افراد باید با رعایت شیوه‌های بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که شما تشکی که هر شب روی آن استراحت می‌کنید را بتوانید بسیار عالی ضدعفونی کنید. این یکی از موارد بسیار با اهمیت برای شما می‌باشد؛ زیرا انتقال ویروس از طریق لباس و تشک نیز امکان‌پذیر است و احتمال آن بسیار زیاد وجود دارد.

علاوه بر این که شما باید دست‌های خودتان را ضدعفونی کنید لباس‌های خودتان و تشک خودتان را نیز ضدعفونی کنید؛ پس بنابراین ما قصد داریم در ادامه این مقاله راه حل‌ها را به شما ارائه دهیم تا شما بتوانید تشک خودتان را درون هتل‌ها یا در منزل ضدعفونی کنید و نگرانی بابت سلامتی خودتان نداشته باشید.

مراحل ضد عفونی کردن تشک

برای اینکه بتوانید تشک هتل یا منزل خودتان را ضدعفونی کنید لازم است که مراحل زیر را انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

1. رویه تشک را تمیز کنید

اولین روش برای ضدعفونی کردن تشک، تمیز کردن رویه تشک است. اگر تشک شما پد محافظتی داشته باشد کاری که شما برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن دارید کار بسیار راحتی است.
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پد را از روی تشک جدا کنید و این پد را شستشو کنید. بعد از اینکه پرده شستشو دادید اجازه دهید خشک شود.

رویه تشک را تمیز کنید

برای اینکه بتوانید پد را بسیار عالی و تمیز شستشو بدهید لازم است که علاوه بر اینکه مقداری پودر شوینده برای شستشو به محل مورد نظر اضافه می‌کنید به همراه آن مقداری ضد عفونی کننده نیز برای شستشوی در نظر بگیرید و آن را با آب داغ بشویید.
اگر تشک شما پد ندارد؛ بهتر است روی دشک حتماً ملافه بیندازید و ملافه را بشوید. علاوه بر اینکه شما پد روی تشک را تمیز می‌کنید باید روبالشتی‌ها و پتو را نیز بشوید.

اگر ماشین لباسشویی شما به صورت پیشرفته است که درون آن چرخش ضدعفونی‌کننده وجود دارد حتماً روبالشتی و هر وسیله‌ای که در روی تشک شما وجود دارد و با ماشین لباسشویی بشویید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما این قابلیت را ندارد با استفاده از همان روش که به شما ارائه دادیم آن‌ها را بشویید.

2. پنجره‌ها را باز بگذارید

یکی از مهم‌ترین روش‌های ضدعفونی کردن تشک، باز گذاشتن پنجره‌ها است. اگر تخت خواب شما در اتاقی قرار دارد که پنجره دارد حتماً کاری که باید انجام دهید این است که پنجره‌ها را باز کنید. نور خورشید می‌تواند باعث ضدعفونی کننده تشک باشد و در این کار بسیار زیاد به شما کمک می‌کند.
زمانی که شما مرحله به مرحله پتوی خودتان را شستید و حتما این کار را به درستی انجام دادید؛ بهتر است آن‌ها را در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا میکروب‌هایی که در نام وجود دارند در اثر تابش نور خورشید از بین برود و شما بتوانید یک ملحفه و تشک تمیزی را به دست بیاورید.

تمیز و مرتب کردن ملحفه تختخواب

3. روی تشک را جارو بکشید

یکی از موارد اصلی که باعث انتقال بیماری و حساسیت برای افراد می‌شوند وجود گرد و غبار می‌باشد. زمانی که شما قصد دارید تشک خودتان را ضدعفونی کنید؛ بهتر است حتماً روی تشک خودتان را جارو بکشید و آن را کاملاً تمیز کنید.
زمانی که این کار را انجام می‌دهید میکروب‌ها و گرد و غباری که روی تشک وجود دارند به صورت کامل از بین می‌رود؛ پس در نتیجه شما می‌توانید تخت خواب تمیز را به دست بیاورید و از جمع شدن میکروب‌ها جلوگیری کنید.

4. ضد عفونی‌کنندگی سطح تشک

از دیگر روش‌های ضدعفونی کردن تشک، ضدعفونی‌کنندگی سطح تشک است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن تشک خودتان را ضدعفونی کنید و به همین دلیل می‌توانید بعد از شستشو از دستگاه بخور استفاده کنید و سطح تشک خودتان را ضدعفونی کنید.
اگر مایعات روی تشک شما ریخته است برای اینکه بتوانید اثر آن را از بین ببرید می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید. همچنین برای جوابگویی بهتر می‌توانید مقداری از محلول ضدعفونی کننده روی دستمال بریزید و بعد آن را تمیز کنید.

ضد عفونی‌کنندگی سطح تشک

یکی از روش‌های دیگری که برای ضدعفونی‌کنندگی وجود دارد استفاده از جوش شیرین می‌باشد. از زمانی که شما از جوش شیرین استفاده می‌کنید علاوه بر اینکه می‌توانید ضدعفونی‌کنندگی بسیار عالی به دست بیاورید اگر لکه روی تشک وجود دارد را نیز از بین می‌برید.

برای این کار می‌توانید مقداری جوش شیرین روی لکه قرار دهید و بعد از دو الی سه ساعت روی فضای مد نظر خودتان را جاروبرقی بکشید و آن را کاملاً تعویض کنید.

در مرحله اول باید هر چیزی که روی تشک وجود دارد را بردارید. این موارد می‌توانند مانند پد، محافظ روبالشتی وپتوها هستند. هر کدام از آن‌ها را به صورت مجزا در محلول آب گرم، پودر شوینده و مایع ضدعفونی کننده قرار دهید و اجازه بدهید چند ساعتی در این محلول بماند. بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده شما حتماً باید این موارد را با استفاده از آب داغ بشویید.

برای اینکه بتوانید این موارد خشک کنید بهتر است حتماً از نور آفتاب استفاده کنید؛ زیرا نور آفتاب می‌تواند باعث از بین رفتن میکروب شود. اگر شما نور مستقیم آفتاب را نداشتید می‌توانید از سشوار یا دستگاه بخور نیز استفاده کنید. یکی از کارهای بسیار خوبی که شما باید انجام دهید این است که برای تشک خودتان حتما از پد محافظ تشک استفاده کنید.

پد محافظ تشک یکی از موارد بسیار با اهمیت به حساب می‌آید که امروزه اهمیت آن دو چندان شده است؛ زیرا زمانی که شما پدرا برای تختخواب خودتان انتخاب می‌کنید به راحتی می‌توانید این پد را شستشو دهید و تمامی نکات بهداشتی رعایت کنید و خودتان و خانواده خودتان را از بیماری دور نگه دارید و یک کالای خواب‌ای داشته باشید که بسیار تمیز و بهداشتی است.
اگر شما قصد دارید که محافظی را خریداری کنید که قابل شستشو است و کیفیت بالایی دارد حتماً باید با مشاورین که در این زمینه هستند مشورت کنید تا بتوانید خرید بسیار خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *