کاربرد قند تزئینی

کاربرد قند تزئینی با ساختار بسیار فوق العاده خود، جذابیت بسیار زیادی را در هنگام پذیرایی از مهمانان به وجود می‌آورد. در بیشتر هتل‌ها، برای بالا بردن میزان جذابیت کاری خود، استفاده از قند بسته بندی تک نفره به وفور یافت می‌شود.

البته این نوع قند‌ها، تنها برای مواقع خاص به کار می‌رود. تهیه این نوع از قند‌های تزئینی، پیچیدگی زیادی ندارد. به سادگی می‌توان قند تزئینی زیبایی را تولید نمود.

کاربرد قند تزئینی بیشتر برای مراسم‌های خاص و مهم مانند اعیاد نوروز بسیار مرسوم است.
استفاده از قند تزئینی، به دلیل خاص بودن و داشتن زیبایی بسیار بالا، بیشترین میزان بهره‌مندی در میان قند‌های دیگر با ساختار ساده‌تر را به خود اختصاص داده است.

البته رنگ دار کردن قند‌های تزئینی، به کمک رنگ دهنده‌های خوراکی انجام می‌شود. استفاده از رنگ خوراکی، برای افزایش و بالا بردن میزان زیبایی ساختار قند به کار می‌رود.

کاربرد قند تزئینی برای مراسم‌های شاد

یکی از کاربرد‌ها برای قند تزئینی به کار بردن آن در مراسمات شاد است. این نوع از قند، دارای ساختار‌های گوناگون، با شکل‌های متفاوت است.

کاربرد قند تزئینی، در مهمانی‌ها و حتی در بیشتر هتل‌ها برای برخی از مراسمات خاص به کار می‌رود.
بسیاری از هتل داران، قند‌های تزئینی را خودشان تولید می‌کنند.

از این نظر، ساخت و رنگ بندی بسیار خاص و فوق العاده‌ای را برای آن به وجود می‌آورند. از این نظر، باید گفت که قند تزئینی مناسب برای هتل یا مهمانی‌ها باید ساختار متفاوت‌تری از نظر طعم و مزه با قند‌های معمولی داشته باشد.

برای قند تزئینی در مهمانی و جشن، می‌توان از مواد طعم دهنده در ساختار آن استفاده کرد. مواد طعم دهنده به شکل طبیعی، تاثیر بیشتری برای افزایش میزان طعم دهی قند را به وجود می‌آورد.

مواد طعم دهنده طبیعی که می‌توان در داخل قند تزئینی قرار داد شامل:

  • هل
  • دارچین

قرار دادن دو ماده فوق در داخل ساختار قند تزئینی، منجر به دادن طعم ایده آل برای قند می‌شود.

انواع قند تزئینی

نقش گلاب در ساختار قند تزئینی

یکی از ماده‌های عطر دار برای قند، گلاب است. گلاب خاصیت بسیار بی نظیری را برای دادن طعم به چای یا هر ماده شیرین کننده دیگری را از خود به جا می‌گذارد. جدای دادن عطر و طعم بی نظیر گلاب به قند تزئینی، تمامی خاصیت‌های بی نظیر گلاب، وارد قند می‌شود.

یکی از کاربرد‌های قند تزئینی، به کار بردن آن در مجلس ترحیم است. البته این نوع قند باید با ساختار گلاب ساخته شده باشد. دارا بودن گلاب و ماده‌ای دیگر مانند: دارچین و هل، آرامش بخشی خاصی را به افراد عزادار در اینگونه از مراسم‌ها می‌دهد.

برای مراسم ختم، به کار بردن هر نوع ماده‌ای که بتواند میزان آرامش را افزایش و استرس را کاهش دهد کاربردی است. البته برای مراسم ختم، کاربرد قند تزئینی، به شکل و فرمت ساده‌تر بهتر است.
به کار بردن قند‌های رنگی، انتخاب درست و شایسته‌ای برای مراسم ختم نیست.

در بیشتر موارد، به کار بردن قند در مراسم‌هایی نظیر عقد بسیار دیده شده است. البته در اکثر موارد، قند‌های به کار رفته برای سفره عقد، ساده و یکدست است.

ساده بودن قند برای سفره عقد، زیبایی خاص و مطلوبی را برای این نوع مراسم، به وجود نمی‌آورد. بنابراین به کار بردن قند‌های رنگی، شکل زیبایی را برای مراسم عقد به ارمغان می‌آورد.
در هر صورت، رنگ بندی بسیار متفاوتی برای قند مناسب سفره عقد وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های قند تزئینی، شکل پذیری و یا انعطاف ماده اولیه آن است. بالا بودن این میزان از انعطاف، باعث ایجاد شکل‌های متفاوت با ساختار خاص می‌شود.

هر شکل ایجاد شده برای قند، باعث جذابیت بیشتر آن، برای هر نوع سلیقه می‌شود.
سلیقه افراد، برای بهره‌مندی از قند و ساختار آن، بسیار متفاوت است.

گاهی اوقات، تولید قند‌های تزئینی، به شکل سفارشی در سایر قنادی‌ها ساخته می‌شود. به همین دلیل، به کار بردن قند تزئینی، با شکل‌های متفاوت، منجر به برطرف کردن نیاز افراد می‌شود.

قند تزئینی قرمز با شکل گل

تهیه کردن قند تزئینی، در خانه نیز بسیار ساده و آسان است. برای این کار، ابتدا باید مقداری از شکر و آب را با یکدیگر ترکیب کرد.
در اصل، شکر و آب، دو ماده اولیه برای تولید قند تزئینی بشمار می‌آید.

مخلوط شکر و آب با یکدیگر و ترکیب آن با هم، حالت شنی را در ساختار خود به وجود می‌آورد. برای دادن طعم بهتر به قند، می‌توان از وانیل نیز استفاده کرد.

اضافه کردن وانیل و بعد از آن اضافه کردن نقل‌های خوراکی در آن است. استفاده از ظرف مناسب برای قرار دادن قالب و ریختن مایع قندی به داخل آن است.
قالب‌های کاربردی برای قند، دارای ترکیب زیبا‌تری هستند. بعد از قالب گیری برای مایع قند، باید به آن استراحت داد.

در این مرحله، باید چند ساعت به قند‌ها فرصت داد تا استحکام خود را به دست بیاورند. بنابراین با به دست آوردن استحکام خود، شکل و فرمت ایده آلی برای آن‌ها به وجود می‌آید.

نوع دیگری از قند‌های تزئینی، قند فانتزی است. این نوع قند، در ساختار خود دارای شکر و گلاب است. البته از رنگ‌های خوراکی برای زیبا‌تر شدن جلوه آن استفاده شده است.

بیشتر قالب‌های به کار رفته برای این نوع قند، بسیار کوچک هستند. برای به دست آوردن این نوع قند، ابتدا باید شکر و آب را با یکدیگر ترکیب نمود.

بعد از ترکیب کردن آب و شکر با هم، به میزان دو قاشق گلاب نیز به آن اضافه می‌شود. به کار بردن قطره خوراکی رنگی، باید به میزان استاندارد باشد.
بنابراین استفاده از دو یا سه قطره رنگ خوراکی، برای رنگ پذیری مایع قند فانتزی کافی است. در مرحله آخر نیز، به کار بردن قالب‌های استاندارد و مناسب قند فانتزی و ریختن مایع در درون قالب است. البته همواره باید مصرف قند صرفه جویی نمود. با این حال، این خوراکی خوشمزه، در دسته شیرینی جات قرار داده شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *