معجزه چای نبات

چای نبات از گذشته تا به امروز، مصرف بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. در قدیم چای نبات، بهترین گزینه برای درمان کردن برخی از درد‌های ایجاد شده در بدن بود. از فواید چای نبات برای سلامتی غافل نشوید.

به همین دلیل، برای برطرف کردن درد‌های معده و گوارش، چای نبات یک آرام بخش فوق العاده بود. بسیاری از افراد، با مشکلاتی نظیر دل درد رو به رو شده‌اند.
با این حال، به دنبال برخی از روش‌های خانگی برای برطرف کردن آن می‌باشند. البته به دلیل مشخصات انواع نبات خاصیت تسکین دهندگی آن افزایش پیدا می‌کند.

نبات، انرژی بیشماری را در ساختار خود دارد. نبات زعفرانی به دلیل وجود زعفران در ساختار خود، ویژگی‌های زعفران را نیز به همراه نبات به صورت جداگانه دارد. در واقع، نبات نوعی از قند بشمار می‌آید. در طبقه بندی مواد خوراکی نبات، به عنوان یک ماده قندی در نظر گرفته شده است.

نبات تک نفره یکی از شیرین کننده‌های موثر برای انواع نوشیدنی، مخصوصأ چای به حساب می‌آید. ساختار اصلی نبات، از نیشکر به دست می‌آید.

سه شاخه نبات در کنار فنجان چایی

تولید نبات به شکل خانگی

بسیاری از افراد، تمایل به تهیه و تولید نبات به شکل خانگی دارند. تولید نبات به شکل خانگی، کار سخت و دشواری نیست. به سادگی می‌توان نبات درجه یک و با کیفیتی را در منزل تولید کرد. برای این کار، ابتدا باید مقداری از شکر را در آب جوش حل کرد.

بعد از حل کردن شکر در آب جوش، مایعی که به دست می‌آید. از یک نخ، برای گذاشتن آن در مایع استفاده می‌شود. بعد از خنک شدن این مایع و قرار دادن نخ در آن، باید اجازه داد تا خنک شود و شکل بلوری مطلوبی را به خود بگیرد.
البته در گذشته نبات، به عنوان یکی از شیرینی جات مطلوب و به جای آبنبات‌های امروزی مصرف می‌شده است. با این حال، این روز‌ها بسیاری از شیرین کننده‌ها جای خود را به شکلات و دیگر تنقلات شیرین داده‌اند که میزان ضرر آن‌ها بیش از خاصیت شان می‌باشد.

شکلات، یکی از مواد دیگری که چند سال اخیر، جای خود را به نبات داده است. البته نبات نیز هنوز جایگاه خود را در این رابطه حفظ کرده است.
با توجه به این موضوع، نبات شکل و جایگاه خاص و ویژه خود را دارد. پر استفاده‌ترین نوع نبات شامل موارد زیر است:

  • نبات چوبی
  • نبات شاخه‌ای

یکی از نکات زیبا در رابطه با نبات، به کار بردن آن در کنار سفره عقد است. نبات، به عنوان یکی از موارد تزئینی در کنار سفره عقد، استفاده می‌شود.
البته به کار بردن نبات با دسته چوبی، برای پذیرایی گزینه ایده آلی است. به جای استفاده از تکه‌های نبات، می‌توان از نبات چوبی زعفرانی نیز بهره‌مند شد.
ویژگی نبات زعفرانی چوبی برای درمان بسیاری از دردها موثر است.

چای نبات و خواص دارویی آن برای بدن

یکی از نکات مهم در رابطه با چای نبات، برطرف کردن درد در بدن است. نبات، از نظر سنتی دارای طبع گرم است. بنابراین مصرف نبات در چای، برای افرادی که دارای طبع سردی می‌باشند بسیار مناسب است.

نبات، متعادل سازی طبع‌های سرد به گرم را انجام می‌دهد. البته نباید در مصرف چای نبات افراط کرد. بالا بردن میزان گرمی بدن نیز، خود مشکلات بسیار بزرگ و عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.
نبات، خود دارای خاصیت ضد نفخ و ملین را دارد. به همین دلیل مصرف نبات منجر به درمان اسهال می‌شود.

دو استکان چایی در کنار نعلبکی نبات

1. برطرف کننده خستگی

این روز‌ها، افراد فعالیت و شغل‌های بسیار پرکار از نظر فکری و جسمی بسیار بالایی دارند. به همین دلیل، خستگی‌های فکری و جسمی بالایی را در بدن خود احساس می‌کنند.

به همین دلیل، برای جلوگیری از خستگی‌های مفرط در بدن، چای نبات انتخاب بسیار شایسته‌ای است. چای نبات، خود یکی از گزینه‌های موثر، برای ایجاد انرژی و حس آرامش در بدن است.

خواب آلودگی، یکی از مشکلات دیگر برای افراد پر کار است. برای برطرف کردن خواب آلودگی، بسیاری از افراد از قهوه استفاده می‌کنند.
البته قهوه نیز خاصیت‌های خود را دارد. قهوه در ساختار خود دارای چربی بالایی است.

مصرف نبات، گزینه بهتر و ساده‌تری به جای قهوه است. نبات، به سادگی تمامی انرژی موجود برای ادامه کار و همین طور برای برطرف کردن خستگی بسیار کارساز و مفید است.
برای افرادی که در طول رانندگی احساس خواب آلودگی دارند مصرف چای نبات به آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.
مصرف یک فنجان چای نبات، برطرف کننده خواب آلودگی است. خواب آلودگی، بیشتر برای رانندگان در مسیر‌های طولانی اتفاق می‌افتد و البته که این موضوع، بسیار خطرناک است.

2. چای نبات، تقویت کننده حافظه است

در زمان‌های گذشته، با بالا رفتن سن، مصرف چای نبات بسیار توصیه می‌شده است. هر چه سن بالا‌تر می‌رود احساس فراموشی و کم شدن حافظه بسیار بالا است.

مصرف چای نبات برای افرادی که سن بالایی دارند بسیار ایده آل است. نبات به دلیل خاصیت درمانی، برای از بین بردن کم حواسی و یا بی حواسی بسیار کاربرد دارد. مصرف چای نبات برای تقویت حافظه موثر است.

3. چای نبات درمان کننده درد

درد معده، یکی از مشکلات بیشماری که برای بدن به وجود می‌آید. بسیاری از افراد که دچار درد‌های معده می‌شوند از نظر تغذیه، خوراک درستی را در طول روز ندارند.

برخی از درد‌های ایجاد شده در ناحیه کمر به کمک چای نبات قابل درمان است. نبات، یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین خوراکی‌های درمانی برای انسان و  دارای ویژگی ضد نفخ و ملین است.
نبات به نسبت قند طبع گرمی دارد. افزایش طبع گرم، خود یکی از ارکان مهم برای چای نبات است. افرادی که به نبات علاقه‌مند هستند باید طبع گرم آن را نیز در نظر داشته باشند. طبع گرم، برای برخی از بدن‌ها مناسب و برای برخی دیگر نامناسب است. در هر صورت، قبل از مصرف نبات، ابتدا طبع خود را در نظر داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *