مشخصات انواع نبات

انواع نبات تک نفره شیرین هستند و معمولا به رنگ‌های زعفرانی یا سفید می‌باشند. نبات خوب دارای نگین‌های درشت و شفافی است که هیچ گونه جوهر قندی ندارد ضخامت و قطر این نبات بسیار کم است. یکی از شاخص‌ترین مشخصات نبات اعلاء شفاف بودن بلورهای آن است.

انواع نبات و مشخصات آن

مشخصات انواع نبات عبارت است از:

  1. شاخه نبات
  2. نبات دندانه
  3. پرده نبات
  4. نبات مخلوط
  5. پودر نبات
  6. نبات مایع یا شیره نبات

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. شاخه نبات یا نبات شاخه

نبات شاخه‌ای یکی از انواع نبات‌ها است که از بلورهای نباتی که در اطراف یک نخ از جنس پنبه است تشکیل شده است. شاخه نبات در انواع رنگ‌های سفید، گیاهی و زعفرانی تولید می‌شود. این نوع نبات نسبت به سایر نبات‌های دیگر قدمت زیادی دارد. یکی از سنت‌هایی که از دیرباز تا کنون مرسوم بوده است این است که از نبات شاخه‌ای برای مراسم و ایام عروسی و جشن‌ها استفاده می‌کردند.

نبات چوبی در طعم‌های مختلف

2. نبات دندانه

نبات دندانه یا نگین نبات از جمله نبات‌هایی است که قابلیت شکنندگی بسیار بالایی دارد. در هنگام بسته‌بندی این نوع نبات‌ها به دلیل آسانی و راحتی حل شدن در چای یا سایر نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های گرم برای مصرف خانگی و سایر مراسم تشریفاتی و پذیرایی بسیار مناسب است.

3. پرده نبات

پرده نبات از دیگر انواع نبات‌ها است. این نبات بر روی پاتیل‌ها تهیه می‌شود که از نظر کیفیت و مقدار زعفرانی که استفاده می‌شود با سایر نبات‌های شاخه‌ای و نبات چوبی هیچ فرقی ندارد.
از ویژگی‌های متمایز پرده نبات می‌توان به ترد و نازک بودن آن اشاره کرد.

4. نبات مخلوط یا نبات تخته

نبات مخلوط از تکه‌های نبات‌هایی که در کف یا بر روی جداره پاتیل تشکیل می‌شود به دست می‌آید. نبات مخلوط به دلیل داشتن غلظت زیاد شیره‌ای که در کف پاتیل‌ها وجود دارد باعث تخته شدن آن‌ها می‌شود. به دلیل داشتن شکل نامنظم این نوع نبات بیشترین مصرف آن به صورت عمده‌ای است که به بازار عرضه می‌شود.

پرده نبات

5. پودر نبات یا خاک نبات

پودر نبات یا اصطلاحاً خرده‌های نبات است. این نوع نبات‌ها تا حدودی از شکر درشت‌تر هستند و به دلیل اینکه قابلیت حل شدن بسیار بالایی دارند خواصی مشابه به نبات دارند.

پودر نبات یکی از بهترین نبات‌هایی است که در هتل‌ها، کافی شاپ‌ها، منازل، مسافرت‌ها و یا رستوران‌ها و حتی محل کار از آن‌ها استفاده می‌شود.

6. نبات مایع یا شیره نبات

این نوع نبات در دو نوع متفاوت است که معمولا به جای یکدیگر استفاده می‌شود. نبات مایع به نباتی گفته می‌شود که به صورت مایع است و به صورت نبات زعفرانی و گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع نبات بهترین نمونه برای تهیه انواع شربت‌ها در فصل گرما است.

توجه داشته باشید که بسیار مهم است که زمانی که قصد خرید نبات را دارید از نبات‌هایی که طبیعی و مرغوب هستند استفاده کنید. نبات را می‌بایستی حتما در بسته‌بندی‌های بهداشتی و شرکتی تهیه کنید حتما به تاریخ تولید و انقضاء و علامت سیب سبز سلامت و استاندارد توجه کنید. حدالمقدور از خرید نبات‌های فله‌ای بدون رعایت موازین بهداشتی خودداری کنید. بهتر است که از یک برند معتبر و آشنا خرید کنید تا از سالم و اصل بودن اطمینان خاطر داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *