انواع پارچه‌های هتلی

انواع پارچه‌های هتلی شامل پارچه‌های کتان، پارچه‌های ملحفه‌ای، ویسکوز یا ریون و پارچه تترون هستند. هتل‌ها با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که دارند از هر کدام از این پارچه‌ها استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه هتل شرایط متفاوتی نسبت به فضاهای دیگر دارد؛ پس از پارچه‌های استفاده می‌کنند که به صورت خاص هستند تا بتوانند نیاز افراد مختلف را پاسخگو باشد.

ما در ادامه این مقاله تلاش می‌کنیم تا شما را با انواع پارچه‌هایی که برای منسوجات هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا کنیم؛ پس همراه ما باشید.

انواع پارچه‌های هتلی

انواع پارچه‌های هتلی عبارت است از:

  1. پارچه‌های ملحفه‌ای
  2. پارچه کتان
  3. ویسکوز یا ریون
  4. پارچه تترون

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

پارچه‌های ملحفه‌ای

1. پارچه‌های ملحفه‌ای

همه ما امروزه با انواع پارچه‌هایی که در بازار وجود دارند آشنایی داریم. در واقع پارچه‌های ملحفه‌ای از سری پارچه‌های هستند که جزء 10 پارچه پر فروش در بازار هستند که امروزه بسیار زیاد در انواع هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء محصولات هتلی مهم هستند.
پارچه‌هایی که به عنوان ملحفه در هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد جنس الیاف و عرض مختلفی دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. همچنین علاوه بر این موضوع‌ها پارچه‌هایی که در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در طرح‌های متنوع و بسیار جذابی هستند که مشتری بتواند احساس خوبی در آن فضا داشته باشد.

معمولاً از پارچه‌هایی که به صورت ملحفه هستند برای تهیه روبالشتی روتختی و پتو استفاده می‌کنند. اگر شما هتلدار هستید و به دنبال انتخاب پارچه برای تخت هتل خودتان هستید؛ بهتر است از پارچه‌های ملحفه استفاده کنید.
بهتر است رنگ این پارچه را به رنگ سفید انتخاب کنید ولی اگر شما به دنبال این هستند تا از پارچه‌های طرح دار که در بازار وجود دارند استفاده کنید؛ بهتر است به دنبال طرح‌هایی باشید که زننده نیستند و برای فضای هتل شما بسیار مناسب هستند این موارد می‌تواند به کیفیت هتل شما بسیار زیاد کمک کند.

2. پارچه کتان

یکی دیگر از پارچه‌هایی که امروزه برای هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد پارچه کتان می‌باشد. پارچه کتان را از الیاف ساقه‌ی کتان تهیه کردند و ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی در این نوع پارچه وجود دارد. کتان در واقع یک گیاهی است که پارچه‌های بسیار زیادی را از آن تولید می‌کنند. یکی از انواع پارچه‌های که طرفداران بسیار زیادی دارد همین پارچه کتان می‌باشد.

معمولاً از پارچه کتان برای رومبلی‌ها استفاده می‌شود. نکته‌ی بسیار مثبتی که در این نوع از پارچه‌ها وجود دارد این است که شما می‌توانید متناسب با علاقه‌ی خودتان طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت را در این پارچه‌ها پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

فقط نکته‌ای که وجود دارد این است که طرح‌هایی را انتخاب نکنید که شلوغ و زننده هستند. نکته‌ای دیگری که وجود دارد این است که معمولاً برای حوله‌های هتلی نیز یک انتخاب بسیار خوب وجود دارد که آن پارچه کتان می‌باشد.

پارچه ویسکوز یا ریون

3. ویسکوز یا ریون

زمانی که صحبت از پارچه ویسکوز و یا ریون می‌شود در واقع الیاف این پارچه‌ها بسیار زیاد با پارچه‌های نایلونی و پلی استر تفاوت دارد. پارچه‌های نایلونی و پلی استر را از مشتقات نفت تهیه می‌کنند و برای که برای تهیه کردن این پارچه‌های ویسکوز یا ریون از الیاف پنبه استفاده می‌کنند که از نظر ماهیت و کیفیت به صورت سلولزی می‌باشد.

بنابراین اگر بخواهیم دسته‌بندی برای پارچه ویسکوز در نظر بگیریم این نوع از پارچه‌ها جزو طبقه پارچه‌های طبیعی قرار می‌گیرند. معمولاً از پارچه ویسکوز ریون برای پتو استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه ویژگی بسیار عالی که در این نوع از پارچه‌ها وجود دارد این است که حرارت بدن را حفظ می‌کند و از نظر ظاهری بسیار لطیف و نرم می‌باشد؛ پس بنابراین پوشش دهنده گرمای بسیار خوبی است.

3. پارچه تترون

پارچه تترون در واقع یکی از انواع پارچه‌های ویسکوز می‌باشد. الیاف درونی که در این نوع از پارچه‌ها وجود دارد از جنس پلی استر و ویسکوز هستند. یکی از مدل‌های بافتنی که این پارچه‌ها دارند به صورت ژاکارد راه راه می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد.

این نوع پارچه مقداری برجسته است و از نظر ظاهری جذابیت‌های بسیار زیاد دارد. پارچه تترونی که در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً جنس بسیار لطیفی دارد و به صورت نخی و ضد چروک می‌باشد. علاوه بر آن جذابیت ظاهری بسیار منحصر به فردی هم دارد.
به دلیل همین جذابیت‌های ظاهری زیبا و جنس لطیف معمولاً از پارچه تترون در هتل‌های با کیفیت آن هم به عنوان ملحفه و روتختی استفاده می‌شود؛ پس اگر شما به دنبال این هستید که برای هتل خودتان یک پارچه با کیفیت را انتخاب کنید پارچه تترون یکی از بهترین انتخاب‌هایی هست که شما دارید.

پارچه تترون

خرید انواع پارچه‌های هتلی

اگر شما قصد دارید که برای هتل خودتان یک پارچه‌ی مناسبی را خریداری کنید یا این که قصد دارید منسوجات دیگر هتل را نیز خریداری کنید حتماً باید به سراغ شرکت‌ها و فروشنده‌هایی بروید که تجربه کافی دارند و با توجه به این تجربه می‌توانند محصولات با کیفیت را در اختیار شما قرار دهند که می‌توانید انواع پارچه‌های هتلی را از مجموعه میزبان بازار تهیه کنید.

همین موضوع می‌تواند برای شما تاثیرگذار باشد؛ زیرا تجربه این افراد به شما کمک می‌کند تا بتوانید پارچه‌های مناسب را خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید و با مشاورانی که در این زمینه وجود دارند مشورت کنید و بعد خرید خودتان را انجام دهید.

بهترین پارچه‌هایی که در بازار وجود دارند شاید برای شما مناسب نباشد، پس شما در ابتدا باید نیاز خودتان را از نوع پارچه‌ای که قصد دارید خریداری کنید مشخص کنید تا بتوانید متناسب با نیاز خودتان یک انتخاب بسیار مناسب داشته باشید و از آن به خوبی در هتل خودتان استفاده کنید و نیازی به استفاده از موارد دیگر نداشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *