ویژگی پودر قند

ویژگی پودر قند برای بسیاری از قنادی‌ها و شیرینی پزی‌ها کاربرد دارد. خصوصیت پودر قند، تنها به عنوان ماده‌ای برای شیرین کردن در قنادی نیست. بلکه از آن برای تامین انرژی در بدن نیز استفاده می‌شود.

البته مزیت‌های خاصی، برای پودر قند وجود ندارد. بیشترین میزان بهره وری از آن نیز، در بیشتر قنادی‌ها و شیرینی پزی‌ها است.

پودر قند با سرعت بسیار بالایی در سطح آب، حل می‌شود. بنابراین به دلیل ویژگی حل شدن سریع آن در مایعات، بیشتر از مواد شیرین کننده دیگر به کار می‌رود. ساختار قند تک نفره دارای دانه‌های کوچک‌تری نسبت به شکر یا هر ماده شیرین کننده دیگر می‌باشند. به همین دلیل، با ساختار بسیار ریز برای پودر قند، سرعت آب شدن آن در دهان، در مدت زمان کوتاهی شکل می‌گیرد.

مهم‌ترین ویژگی پودر قند

در ساختار پودر قند، درصد کمی از نشاسته وجود دارد. البته پودر قند، ساختاری شبیه به شکر را به خود اختصاص داده است. البته تنها تفاوتی که بین شکر و پودر قند وجود دارد در ریز بودن دانه‌های آن‌ها است.

شکر دانه‌های درشت‌تری نسبت به پودر قند به خود اختصاص داده است. پودر قند، با ساختار بسیار ریز‌تر، حل شوندگی بسیار بالایی را نیز در مایعات از خود نشان داده است. البته پودر قند به نسبت شکر، شیرین کنندگی بهتری را در کوتاه‌ترین زمان برای هر ماده خوراکی به دست می‌آورد. البته، میزان ارزش غذایی برای پودر قند نسبت به مواد دیگر بسیار اندک است.

1. پودر قند انرژی زا است

برای افرادی که در طول روز، به انرژی زیادی نیاز دارند مصرف پودر قند توصیه می‌شود. البته پودر قند را می‌توان جایگزینی برای شکر قرار داد. ساختار خود قند، یک کربوهیدرات است. کربوهیدرات، یک ماده بسیار اساسی و ضروری برای تامین کردن انرژی در بدن است.

کربوهیدرات، یک منبع عظیم از کالری است. کالری‌های موجود در پودر قند، منجر به افزایش انرژی در بدن و انجام دادن فعالیت‌های کاری در طول روز می‌شود. بسیاری از افراد برای به دست آوردن انرژی خود برای ورزش، از مکمل‌های ورزشی بهره می‌برند.

پودر قند، خود یکی از بهترین مکمل‌ها برای بالا بردن میزان انرژی در بدن افراد است. ایجاد ترکیب ایده آل برای بسیاری از مکمل‌های ورزشی، برای بالا بردن میزان وزن افراد و حجم آن‌ها کمک کننده است. از این ویژگی پودر قند، برای بسیاری از ورزشکاران می‌توان بهره برد. ورزشکاران، افرادی هستند که به میزان زیادی انرژی در طول تمرینات خود نیاز دارند.

الک کردن پودر قند

2. عدم چربی در پودر قند

یکی از گزینه‌های بی نظیر برای پودر قند، موجود نبودن چربی در آن است. پودر قند، به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند برای سلامتی بدن انسان و همین طور برای ذخیره سازی انرژی است.

اما ذخیره سازی که برای انرژی در بدن به کمک پودر قند شکل می‌گیرد فاقد چربی است. کالری‌های ایجاد شده توسط پودر قند در بدن، بدون چربی است. البته، مصرف پودر قند در موارد بیش از اندازه، امکان بروز چربی در بدن را فراهم می‌آورد.

بنابراین در مصرف قند، باید با احتیاط عمل کرد. امروزه بیشتر مواد خوراکی، دارای قند‌های مصنوعی و صنعتی می‌باشند. قند مصنوعی، مشکلات زیادی را برای بدن انسان به همراه می‌آورد.

3. فاقد کلسترول

پودر قند، به دلیل نقش نداشتن حیوان در شکل گیری آن، فاقد کلسترول است. حتی برای به وجود آوردن کلسترول مفید و مطلوب بدن نیز کارساز است. ایجاد کلسترول مفید در بدن به کمک پودر قند، منجر به از بین بردن مشکلات سلامتی در بدن افراد می‌شود.

مصرف شکر قنادی، انتخاب نادرستی برای سلامتی است. برای افزایش میزان سلامتی در افراد و جلوگیری از انواع بیماری در بدن، ابتدا باید از مواد شیرین کننده طبیعی‌تری استفاده کرد. نبات تک نفره و پودر قند نسبت به شکر، ضرر بسیار کمتری را از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل، توصیه بسیار زیادی در رابطه با مصرف بسیار کمتر شکر در طول روز شده است. به کار بردن پودر قند، در ساختار کلوچه و کیک، طعم بی نظیر به همراه شیرین کنندگی فوق العاده‌ای را به وجود می‌آورد.

پودر قند در داخل قاشق

ویژگی پودر قند در مواد خوراکی

یکی از ویژگی‌های دیگر برای پودر قند، استفاده از آن در مواد خوراکی است. بسیاری از مواد خوراکی، مانند: بستنی یا خامه، به میزان قابل ملاحظه‌ای به شکر مواد شیرین کننده نیاز دارند.

بنابراین استفاده از پودر قند، انتخاب بسیار خوبی برای شیرین کردن بستنی و یا خامه است. البته شکر، برای نوشیدنی کاربردی‌تر است. استفاده از شکر در نوشیدنی، به دلیل ساختار درشت‌تر دانه‌های آن، نسبت به پودر قند، کاربردی‌تر است. اما پودر قند، گزینه بسیار مناسب، برای ساختار بستنی و ایجاد مواد خوراکی است.

به همین دلیل، هیچ گاه از پودر قند برای شیرین کردن مایعات استفاده نشده است. دو نوع ماده شیرین کننده با اندکی تفاوت در ساختار خود، با نام پودر قند و شکر می‌باشند.

شکر و پودر قند، به شکل سطحی، هیچ تفاوتی در آن‌ها وجود ندارد. اما برای به دست آوردن تفاوت‌های موجود برای شکر و پودر قند، ابتدا باید ترکیب آن‌ها و دریافت میزان سلامتی از آن‌ها را در نظر داشت. در رابطه با ساختار یکدست پودر قند و شکر، اما ظرافت به کار بردن این دو ماده برای آشپزی در نوع‌های متفاوت مدنظر است. به کار بردن پودر قند در شیرینی پزی، برای خارج نشدن هوا از داخل آن مناسب است. بنابراین به کار بردن پودر قند در تهیه انواع خوراکی در برخی از موارد بهتر از شکر است.

البته شکر نیز ساختار خود را برای تهیه خوراکی‌های شیرین از دست نداده است. در بیشتر موارد، بهره بردن از پودر قند به ندرت در شیرینی پزی‌ها اتفاق می‌افتد. مگر به کار بردن پودر قند برای یک نوع از شیرینی خاص باشد. با توجه به این موضوع، به کار بردن پودر قند، یکی از بی نظیر‌ترین مواد شیرین کننده و طعم دهنده به خوراکی‌های متفاوت است. حل شدن پودر قند در مایع مواد خوراکی، منجر به شیرین شدن بهتر و یکدست شدن مایع، برای شیرین شدن آن می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *