ویژگی خمیر دندان هتلی

ویژگی خمیر دندان هتلی درصد شستشو فوق العاده دندان‌ها به همراه شفافیت آن است. اهمیت به میزان شستشو، دندان در زمان گذشته، بین افراد بسیار مرسوم بوده است.

به طور مثال، برای شستشوی دهان خود، از نمک استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین نمک، به عنوان یک ماده اولیه مناسب برای تمیزی دندان بشمار می‌رفته است.
با این حال، بهره‌مندی از خلال دندان یا نخ دندان، هم برای تمیزی دندان‌ها کمک کننده است. نکته مهم برای تمیز سازی دندان‌ها به کمک خلال یا نخ دندان، منجر به ایجاد حفره‌هایی در ساختار دندان می‌شد. البته بروز این حفره‌ها در دندان، با مصرف نخ دندان و خلال دندان در طولانی مدت اتفاق می‌افتاد.
مصرف نمک به تنهایی، منجر به تمیز سازی دندان‌ها می‌شد؛ اما نکته مهم، شفافیت و سفیدی دندان بود. نمک به هیچ عنوان نمی‌توانست فاکتور خوبی برای شستشو دندان و افزایش سفیدی آن شود.

به همین دلیل، تولید خمیر دندان به دست انسان شکل گرفت. خمیر دندان، با مواد موجود در ساختار خود، میزان شستشو بسیار عالی به همراه سفید کنندگی فوق العاده‌ای را برای دندان، به همراه دارد.

در گذشته مصرف خمیر دندان، با شکل و ساختار کنونی آن، به شدت متفاوت بوده است. برای تولید خمیر دندان در زمان‌های بسیار دور، از مواد طبیعی استفاده می‌کرده‌اند که شامل:

  • پودر خاکستر از سم گاو
  • پوست تخم مرغ
  • سنگ خارا

برخی از کشور‌های دیگر، برای ساخت خمیر دندان، از مواد دیگری نیز استفاده می‌کردند. این نوع از مواد برای خمیر دندان، از گیاهان به صورت معطر استفاده می‌شد.
بهره‌مندی از گیاهان معطر به همراه پودر زغال اخته، بوی بد در دهان را از بین می‌برد.

کشور‌های آسیایی، برای ساخت خمیر دندان، از نمک و گیاهان معطر استفاده می‌کردند. نمک ساختار استاندارد و بهینه‌ترین نسبت به دیگر مواد برای ساخت خمیر دندان در گذشته داشته است.
با این حال، ساخت خمیر دندان، با توجه به نوع پیشرفت در تکنولوژی، ساخت دیگری را به خود گرفت. بنابراین ساخت خمیر دندان، در داخل تیوب و یا شیشه به شکل انبوه تولید می‌شد.
استفاده از پودر صابون در ساختار داخلی خمیر دندان، استفاده می‌شد.

قرارگیری خمیر دندان بر روی مسواک

خمیر دندان با ساختار امروزی، بسیار متفاوت از گذشته است. ترکیبات و مواد تشکیل دهنده برای خمیر دندان به شکل امروزی، از مواد ساینده است.
مواد ساینده در خمیردندان، میزان حساسیت و فرسودگی دندان‌ها را افزایش می‌دهد.

البته کاهش مواد ساینده در ساختار خمیر دندان، میزان تمیزی دندان‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. با توجه به این موضوع، استفاده و مصرف خمیر دندان، دو فاکتور موثر برای تمیزی دندان‌ها است.
در ساختار آن، از خوشبو کننده‌ها و طعم دهنده‌ها نیز استفاده می‌شود. به طوری که مزه خمیر دندان در دهان، شیرین و مطلوب است.
خوشبو کننده برای ساختار خمیر دندان، در زمان مصرف افراد، حس خوشایندی را به وجود می‌آورد. مواد صابونی، ساختار دیگری که در خمیر دندان از آن بهره می‌برند.
استفاده از مواد صابونی، تنها برای کف سازی بیشتر در زمان شستشو با خمیر دندان است. با بروز کف بیشتر در دهان، مسواک نیز کارایی خود را به شکل بهینه‌تری انجام می‌دهد.
در این شرایط، مسواک به صورت راحت‌تری بر روی دندان‌ها مانور می‌دهد. به این صورت، میزان تمیزی و پاکسازی دندان‌ها به خوبی شکل می‌گیرد.

در ساختار خمیر دندان از رنگ نیز استفاده می‌شود. رنگ برای جلب توجه بیشتر مشتری در زمان خرید خمیر دندان است. این روز‌ها، مارک و مدل‌های زیادی از تولید خمیر دندان در بازار وجود دارد.
به همین دلیل، رنگ و نوع تیوب موجود برای خمیر دندان، تاثیر زیادی بر روی خرید و انتخاب مشتری دارد. خمیر دندان هتلی جزء مهم‌ترین محصولات هتلی است.

برای شکل دهی به خمیر دندان، از ماده غلیظ کننده استفاده  است.می‌شود. ماده غلیظ کننده به صورت خمیری و دارای میزان زیادی از گلیسیرین است.

این ماده، به صورت خمیری برای خمیر دندان به کار می‌رود.

مواد دیگری که به عنوان مواد دارویی در ساختار خمیر دندان به کار می‌رود شامل:

  • هگزاکلروفن
  • فلوراید
  • کلروفیل

این محصول از نظر ظاهری دارای شکل و ساختار بسیار متفاوتی در تولید است. خمیر دندان مناسب برای شستشو دهان و دندان با ساختار زیر تولید می‌شود که شامل:

  • خمیر دندان مایع
  • ژله‌ای
  • خمیری

شکل و ساختار خمیر دندان با توجه به نوع مواد کاربردی در آن، شکل متفاوتی را به خود می‌گیرند. یک نوع از خمیر دندان به نام ضد پلاک هستند.
این نوع از خمیر دندان، دارای فرمولاسیون خاص از تری کلوزان است. تری کلوزان یک ماده بسیار پیشرفته برای جلوگیری از بروز باکتری است.

زنی در حال مسواک زدن

ساختار‌تری کلوزان، ویژگی ضد باکتری مطلوبی را از خود به جا می‌گذارد. خمیر دندان با ویژگی ضد جرم برای دندان‌ها، می‌تواند دارای ماده پیروفسفات باشد.
این ماده، کمک کننده برای کاهش رسوبات و جرم موجود بر روی دندان‌ها است.

نوع دیگر، خمیر دندان مناسب برای کودکان، که شرایط و موقعیت نگهداری از آن، نسبت به دیگر خمیردندان‌ها متفاوت است. خمیر دندان مناسب برای کودکان، باید در دمای بین 18 تا 27 درجه، در یک مکان خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب باشد.

در ساختار خمیر دندان از فلوراید استفاده می‌شود. این ماده ویژگی بسیار فوق العاده‌ای را برای ساختار خمیر دندان به وجود می‌آورد.

ویژگی‌هایی که برای ماده فلوراید در خمیر دندان وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • کاهش میزان پوسیدگی در دندان
  • افزایش مقاومت دندان
  • افزایش استحکام دندان در برابر باکتری مضر در دهان

برخی از افراد، نسبت به مصرف مواد خوراکی، حساسیت‌های زیادی را از خود نشان می‌دهند. برخی از دندان‌ها به مواد غذایی سرد و گرم و یا ترش و شیرین به شدت حساسیت نشان می‌دهند.
به همین دلیل، حساسیت‌های موجود برای این نوع از افراد نسبت به مواد خوراکی، باید از خمیر دندان ضد حساسیت بهره‌مند شوند.

برای هر بار مصرف خمیر دندان، باید مطابق با نیاز هر فرد این کار را انجام داد. بنابراین مصرف بیش از اندازه خمیر دندان، نکته جالبی برای تمیز سازی بیشتر برای دندان‌ها نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *