نکات خرید حوله هتلی

آگاهی از نکات خرید حوله هتلی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید حوله‌ای با کیفیت و مرغوب خریداری کنید. از  یکی از انواع محصولات بهداشتی هتلی است. یکی از نشانه‌های کیفیت یک هتل خوب استفاده از حوله‌های مناسب در آن است.

مطابق با بررسی و نظرسنجی‌هایی که در این باره انجام شده است‌عدم رضایت مشتریان از خدمات یک هتل باعث خواهد شد تا مشتریان آن هتل به میزان چشمگیری کاهش پیدا کنند. حوله‌ها از اقلام بهداشتی و ضروری یک هتل محسوب می‌شوند؛ زیرا رضایت از حوله ها، نشان دهنده رضایت از بهداشت آن هتل است. با انتخاب مناسب و حفظ بهداشت آن، بهداشت مشتریان تضمین خواهد شد و می‌تواند موجب خشنودی مشتریان گردد. در واقع یکی از محصولات بهداشتی هتلی بهداشت و جنس حوله‌ها است که در انتخاب هتل نقش بسزایی دارد و یکی از امتیازات هتل‌ها به شمار می‌رود.

در یک هتل تعداد زیادی حوله استفاده می‌شود؛ از همین رو به صرفه است که هتل‌ها حوله‌های خود را به صورت عمده خریداری کنند از همین رو توصیه می‌شود که در انتخاب جنس و مواد اولیه حوله‌ها توجه ویژه‌ای شود.

مهم‌ترین نکات خرید حوله هتلی

یکی از انواع محصولات بهداشتی هتل حوله است، مهم‌ترین نکات خرید حوله هتلی عبارت است از:

  1. سایز و وزن حوله
  2. درخشان بودن حوله
  3. نرمی حوله
  4. قدرت جذب آب حوله
  5. بوی مطبوع
  6. جنس مناسب
  7. خشک شدن سریع
  8. رنگ مناسب
  9. زیبایی و راحتی
  10. کیفیت بالا در برابر تابش مستقیم خورشید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌های خرید یک حوله هتلی خوب

1. سایز و وزن حوله

حوله‌ها در سایز های مختلفی قرار دارند که معرف چگالی پارچه حوله است. حوله‌هایی که وزن کمی دارند بسیار سبک، نازک و ارزان قیمت می‌باشند. معمولا از این نوع حوله‌ها بیشتر ورزشکاران یا برای مسافرت‌ها استفاده می‌شود. اما حوله‌هایی که در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند کیفیت بالاتری دارند و بسیار گران هستند همچنین از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند.

2. درخشان بودن حوله

حوله‌های هتلی باید دارای رنگ‌های روشن و براق باشند که نشان دهنده تمیزی و بهداشت آن است. در هنگام شستشوی حوله علاوه بر مواد شوینده برای تمیز کردن آن باید از براق کننده نیز استفاده شود.

هنگام براق کردن حوله‌های هتلی باید توجه کنید که رنگ آن تغییر نکند برای این منظور می‌توانید از سرکه برای ثابت نگه داشتن رنگ حوله استفاده کنید. البته از سایر سفیدکننده‌های دیگر هم می‌توانید برای براق کردن این محصول بهداشتی هتلی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید در استفاده از سفیدکننده‌های طبیعی افراط نکنید، به این دلیل که استفاده زیاد از سفید کننده‌ها منجر به خراب شدن تار و پود و بافت حوله می‌شود و تنها باید در زمان‌های ضروری از آن‌ها استفاده کنید.

3. نرمی حوله

میزان نرمی حوله بستگی به درصد پنبه‌ای دارد که نخ حوله از آن تولید می‌شود. یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند حوله به پنبه پرو است که کارایی و عملکرد فوق العاده بالایی دارد.

4. قدرت جذب آب حوله

حوله‌های هتلی کاربردهای مختلفی دارند، اما با توجه به تمامی کاربردهای مطرح شده قدرت جذب و آبگیری حوله بسیار مهم است. زمانی که جنس حوله خوب باشد آبگیری و قدرت جذب آب حوله افزایش خواهد یافت. در صورتی که حوله آبگیری خود را از دست ندهد لازم است که از نرم کننده‌های بیشتری استفاده شود.

قدرت جذب آب حوله

5. بوی مطبوع

نخستین ویژگی تمیز بودن حوله، بوی مناسب آن است. در صورتی که حوله هتلی بوی نامطبوعی بدهد، غیر بهداشتی است و نباید از آن استفاده کنید. یکی از عواملی که موجب بو گرفتن حوله‌ها می‌شود شستشوی نامناسب است. در صورتی که حوله مدت زمان طولانی در ماشین لباسشویی بماند بو می‌گیرد؛ باید حوله بلافاصله بعد از شستن از ماشین لباسشویی خارج شود سپس به صورت صحیح خشک شود.

6. جنس مناسب

از دیگر معیارهای خرید یک حوله خوب هتلی جنس مناسب حوله است. جنس حوله‌ها باید نرم و لطیف باشد به این دلیل که تماس مستقیم با پوست دارند تا احساس خوشایندی را برای مشتریان به ارمغان بیاورند.

بهترین جنس حوله هتلی کتان و پنبه است. پنبه از بروز حساسیت و آلرژی در پوست جلوگیری می‌کند. برای ماندگاری نرمی و لطافت حوله بهتر است هر از چندگاهی از نرم کننده‌ها استفاده کنید. با این روش تراکم حوله در هنگام شستشو حفظ خواهد شد و پرز نمی‌دهد. یکی از نشانه‌های بی‌کیفیت بودن حوله پرز دادن آن یا نگهداری و شستشوی نامناسب است.

7. خشک شدن سریع

خشک شدن سریع حوله، یکی از 10 نکته در مورد خرید حوله خوب هتلی است. به این دلیل که زمانی که حوله رطوبت داشته باشد باعث تجمع قارچ و باکتری می‌شود و سلامتی افراد را به خطر می‌اندازند. یک حوله هتلی خوب، حوله‌ای است که سریع خشک شود تا برای استفاده بعدی آماده باشد.

8. رنگ مناسب

اصلی‌ترین معیار حوله در هتل‌ها رنگ آن است. بسیار مهم است که رنگ حوله درخشان و از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. زیرا ممکن است که منجر به بروز حساسیت و آلرژی شود. در ضمن کیفیت ظاهری خود را از دست بدهد.

9. زیبایی و راحتی

نکته بسیار مهمی که در انتخاب حوله هتل باید مدنظر قرار گیرد زیبایی و راحتی آن است. زیبایی و بهداشت حوله نشان دهنده احترام به مشتری است.

10. کیفیت بالا در برابر تابش مستقیم خورشید

هتل‌ها به صورت مرتب حوله‌ها را می‌شویند و به صورت پیوسته در حال خشک شدن و استفاده است.

در صورتی که حوله‌ها طولانی مدت در برابر نور آفتاب قرار بگیرند کیفیتشان را از دست می‌دهند. اگر حوله تغییر رنگ ندهد جنس آن هم تغییر نمی‌کند و بافت خود را از دست نمی‌دهد با تغییر بافت شل نخواهد شد. حوله‌ها با کیفیت مطلوب تغییر نمی‌کنند و بافت و رنگ خود را حفظ خواهند کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *