روش انبار کردن حوله‌های هتلی

بهترین روش انبار کردن حوله‌های هتلی با استفاده مداوم و افزایش بهداشت هتل منجر به افزایش تولید حوله‌های هتلی سفید رنگ شده است. حوله‌های سفید هتلی در سایزبندی‌های مختلف وزن‌های متفاوت با کیفیت بالا، قابلیت جذب آب، دارای رنگ‌بندی‌های جذاب و الیاف با کیفیت مواد فوق می‌تواند بر روی قیمت حوله‌های هتلی تاثیرات بسیار زیادی بگذارد.

انواع حوله‌های تن‌ پوش هتلی عبارتند از:

  • حوله حمام
  • حوله هتلی دستی
  • حوله‌های استخری
  • زیرپایی

انواع روش انبار کردن حوله‌های هتلی

  1. حوله‌های خاص برای هر کار
  2. شستشوی صحیح و ضدعفونی منظم
  3. تعویض منظم حوله‌ها
  4. مراقبت از حوله‌ها
  5. حوله را قبل از استفاده یکبار بشویید
  6. شستشوی حوله‌های هم رنگ
  7. استفاده مناسب از پودر لباسشویی
  8. تمامی حوله‌ها را با هم بشویید و خشک کنید
  9. تکان دادن حوله‌ها
  10. آویزان بودن نخ‌ها

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. حوله‌های خاص برای هر کار

با توجه به اینکه حوله‌ها از اقلامی هستند که سریعا قارچ‌های و بیماری‌های مختلف پوستی را انتقال می‌دهند؛ بنابراین توصیه می‌شود که افراد براساس نیازهای خود از حوله‌های مخصوص برای دست و صورت، استحمام، استخر و سونا، زیرپایی و غیره استفاده کنند.

حوله‌های هتلی

2. شستشوی صحیح و ضدعفونی منظم

شستشوی صحیح و ضدعفونی منظم یکی از بهترین روش انبار کردن حوله‌های هتلی است. معمولا حوله‌ها مرطوب هستند به همین دلیل بهترین عامل برای جذب باکتری‌ها، قارچ‌های مضر، کنه‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها هستند. با شستشوی منظم و ضدعفونی کردن همچنین خشک کردن حوله‌ها در معرض اشعه UV آن‌ها را در مکانی مناسب مانند کمد فاقد نور و رطوبت نگهداری کنید. از نکات بسیار مهمی که بایستی در هنگام شستشوی حوله به آن توجه کنید علامتی است که بر روی حوله وجود دارد. در زمان خشک کردن آن را در جای خشک با تهویه مناسب آویزان کنید تا به صورت طبیعی با هوای خنک یا هوای گرم خشک شود.

3. تعویض منظم حوله‌ها

استفاده مستمر از حوله‌ها می‌تواند منجر به وجود آمدن لکه‌هایی بر روی حوله گردد که تمیز کردن آن‌ها اصلا کار ساده‌ای نیست. برای بالا بردن شاخصه‌های بهداشتی پیشنهاد می‌شود که حوله‌های هتلی را با توجه به زمان استفاده هر دو الی سه ماه یکبار تعویض کنید.

4. مراقبت از حوله‌ها

برای بالا بردن طول عمر حوله‌های هتلی میزان دمای شستشو آب نباید خیلی زیاد باشد و از خشک کردن‌های طولانی مدت در دستگاه خشک کن بایستی اجتناب کرد. حوله‌های پنبه‌ای در دستگاه‌های خشک کن نرم و نرم‌تر می‌شوند. همچنین خشک کردن آویزان نمی‌تواند بر روی آن تاثیر بگذارد. خوب است طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار نگیرد یا برای خشک کردن از دماهای خیلی بالا استفاده نشود.

به هیچ عنوان از مواد شوینده به صورت مستقیم بر روی حوله استفاده نشود؛ چرا که مواد شوینده باعث می‌شود تا حوله سفت و خشک شود. بهتر است در هنگام شستشو از مواد نرم کننده استفاده شود به این دلیل که بر جذب آب حوله موثر است.
توجه داشته باشید که در هنگام شستشو حوله‌ها و لباس‌ها را همراه هم نشوید به این دلیل که پارچه‌های نازک لباس در دور حوله پیچیده می‌شود. لازم است از شستشوی حوله‌ها یا لباس‌هایی که حاوی زیپ، دکمه یا قلاب هستند خودداری شود؛ به این دلیل که می‌تواند به بافت حوله آسیب بزند. هر چقدر تعداد دفعات شستشو حوله‌های هتلی کمتر باشد منجر به افزایش طول عمر حوله‌های هتلی می‌شود.
بهتر است حوله‌هایی که مدت زمان زیادی غیرقابل استفاده هستند یا به صورت صحیح خشک نشده‌اند برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها و قارچ‌ها بایستی حتما در خشک کردن حوله دقت ویژه‌ای داشته باشید. با انتخاب صحیح و نگهداری مناسب از حوله هتلی شما می‌توانید طول عمر حوله‌های هتلی را افزایش دهید.

نگهداری از حوله‌های هتلی

5. حوله را قبل از استفاده یکبار بشویید

بیشتر تولید کنندگان از نرم کننده برای حوله‌های نو استفاده می‌کنند تا در ویترین بسیار نرم و مخملی به نظر برسد و مشتریان جذب آن شوند. در واقع این روش احتمالا تاثیرات مخربی بر روی نفوذپذیری آب بر روی حوله می‌گذارد، به همین دلیل باید حوله‌ها را قبل از استفاده حتما با آب ولرم شستشو دهید.

ترجیحا از نرم کننده استفاده نکنید همچنین اطمینان یابید که مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید حاوی نرم کننده نباشند. در صورتی که حوله‌هایی با مقاومت و رنگ‌پذیری بالایی تهیه می‌کنید. اولین شستشو زمان خوبی است که شما از ثابت بودن رنگ آن مطمئن شوید. برای این کار خوب است در زمان شستشو مقداری سرکه سفید برای حوله‌های رنگی استفاده کنید.

6. شستشوی حوله‌های هم رنگ

در برخی از مواقع دیده شده است که از هر ترفندی هم که استفاده کنید مجدداً حوله رنگ می‌دهد به همین دلیل خوب است حوله‌ها و ملحفه‌های هتلی همچنین منسوجات هتلی هم رنگ را با هم شستشو دهید. به عنوان مثال حوله‌های سفید را با هم و حوله‌های زرد را باهم بشویید. با تفکیک رنگ‌های حوله شما می‌توانید به راحتی از تثبیت رنگ اطمینان یابید.

7. استفاده مناسب از پودر لباسشویی

اگر از کادر هتل هستید باید نسبت به میزان لباس‌های که می‌شویید از پودر لباسشویی به مقدار مناسب استفاده کنید. استفاده نمودن از پودر لباسشویی علاوه بر اینکه مفید نیست می‌تواند حوله شما را هم به خوبی تمیز کند همچنین از خشک و سفت شدن حوله نیز جلوگیری می‌کند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام شستشو حوله‌ها کف زیادی می‌کنند از همین رو باید به نسبت مناسب از پودر لباسشویی استفاده کنید در صورتی حوله به خوبی تمیز نشود باعث به وجود آمدن باکتری و کپک خواهد شد.

حوله‌های هتلی

8. تمامی حوله‌ها را با هم بشویید و خشک کنید

یکی از بهترین روش انبار کردن حوله‌های هتلی، شستشوی همه حوله‌ها با هم و خشک کردن آن‌ها. طبیعی است در الیاف پارچه‌های مختلف الیاف‌های متفاوتی به کار رفته شده است. هنگامی که الیاف کوتاه به الیاف بلندتر تماس پیدا کند منجر به اصطکاک و خراشیدگی در پارچه از طرف دیگر الیاف بلندتر خواهد شد؛ از همین رو برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بهتر است آن‌ها را با حوله‌های همجنس و همرنگ هم شستشو دهید. جنس حوله‌هایی که برای تمیز کردن هتل از آن‌ها استفاده می‌کنید باید براساس جنس و رنگ حوله‌ای که مهمان‌های هتل از آن استفاده می‌کنند باشد. از مواد شوینده مناسب جنس حوله استفاده کنید.

9. تکان دادن حوله‌ها

در پایان شستشو حوله را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و پیش از خشک کردن آن حتما حوله را چند بار تکان دهید این کار کمک خواهد کرد تا کرک‌های حوله تکان بخورند و در نهایت منجر به افزایش جذب آب حوله شوند. از سوی دیگر از کرکی شدن حوله‌ها جلوگیری می‌کند.

10. آویزان بودن نخ‌ها

از کارمندان هتل درخواست کنید که مرتب حوله‌ها را شستشو دهند و تمامی نخ‌ها و پرزهایی که از آن آویزان است را بگیرند. در صورتی که نخی از حوله آویزان بود آن را جدا کنید. در صورتی که این نخ‌ها از قبل موجب ریش ریش شدن حوله شده است باید یک حوله دیگر جایگزین کنید و از آن در مصارف دیگر مانند تمیزکاری استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *