روش‌های کاهش هزینه‌های هتلداری

روش‌های کاهش هزینه‌های هتلداری از مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه‌ها، شامل خرید محصولات پرکاربرد است. در طی یک سال مدیران هتل هزینه‌های بسیاری را برای خرید محصولات هتلی و تجهیزات صرف می‌کنند این هزینه‌ها تا حدود زیادی منجر به کاهش سودآوری شما خواهد شد.
در صورتی که راهکار هوشمندانه‌ای برای کنترل این دست از هزینه‌ها ندارید و این میزان سودآوری نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های شما باشد در نظر داشته باشید که با کاهش هزینه‌های محصولات هتلداری می‌توانید سود خود را افزایش دهید.

روش‌های کاهش هزینه‌های هتلداری

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های عملیاتی، خرید محصولات پرکاربرد است. در طی یک سال مدیران هتل هزینه‌های بسیاری را صرف خرید محصولات و تجهیزاتی اعم از حوله، ملحفه، پتو و غیره می‌کنند.

ملحفه و حوله از ساده‌ترین محصولاتی هستند که برای هتل‌های ضروری و با اهمیت است و باعث خواهد شد. در نهایت منجر به گران‌تر شدن هزینه‌های آن‌ها خواهد شد که می‌تواند بر روی قیمت نهایی تاثیر بگذارد.

  1. پرهیز از خرید محصولات چند بار مصرف با کیفیت پایین
  2. عدم توجه به کیفیت محصولات یکبار مصرف
  3. مدیریت خرید محصولات هتلی
  4. ترغیب کردن مسافران برای استفاده مجدد از حوله‌ها
  5. اجاره دادن سرویس خانه داری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

خرید محصولات چند بار مصرف با کیفیت پایین

1. پرهیز از خرید محصولات چند بار مصرف با کیفیت پایین

از روش‌های کاهش هزینه‌های هتلداری، پرهیز از خرید چند بار مصرف با کیفیت پایین است. با توجه به آمارهای گرفته شده نشان می‌دهد که تقریبا 81 درصد از مسافران تخت خواب راحت را اصلی‌ترین عامل برای اقامتی لذت بخش در هتل می‌دانند. لازم است که هنگام خرید این اقلام ملحفه هتلی، روتختی و بالشتک بیشتر توجه کنید.

با توجه به اینکه تهیه محصولات بی‌کیفیت اصلا مقرون به صرفه نیست و به سرعت فرسوده خواهد شد و باید سریعا تعویض شود و محصول دیگر جایگزین نمود؛ از همین رو خوب است اجناس درجه یک را خریداری کنید تا عمر طولانی‌تر داشته باشند و بتوانید بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید. درباره خرید حوله با کیفیت باید توجه داشته باشید که حوله‌هایی که از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار هستند برای شستشو بسیار مناسب می‌باشند.

به همین دلیل در برخی از مواقع هتلداران با صرف هزینه‌های ناچیز برای خرید حوله هتلی، اقدام به خرید حوله‌های با کیفیتی می‌کنند که بسیار بی‌کیفیت هستند که بعد از چندین بار شستشو کیفیت‌شان را از دست می‌دهند و به ناچار باید تعویض شوند.

عدم توجه به کیفیت محصولات یکبار مصرف

2. عدم توجه به کیفیت محصولات یکبار مصرف

همانطور که می‌دانید برخی از محصولات و تجهیزات هتلی را می‌توان چندین نوبت استفاده کرد. برخی از محصولات هتل یکبار مصرف هستند و فقط مختص مسافران می‌باشند. مانند: لوازم بهداشتی، مسواک، شامپو، شانه، حوله و غیره که حتی مسافران می‌توانند آن‌ها را با خود به منزل ببرند.

این محصولات خود یکبار مصرف هستند خیلی نیازی نیست که بر روی کیفیت آن‌ها تمرکز کنید.

3. مدیریت خرید محصولات هتلی

پیش از هر چیز باید در ابتدای امر محصولات پرمصرف را مشخص کنید؛ سپس تلاش کنید تا این اقلام را به صورت عمده خریداری کنید. با توجه به اینکه خرید عمده می‌تواند هزینه‌های شما را تا حدود زیادی کاهش دهد.

حوله هتلی

4. ترغیب کردن مسافران برای استفاده مجدد از حوله‌ها

با در نظر گرفتن علائم کوچک یا پلاکارد در هر اتاق از هتل می‌توانید مسافران را تشویق کنید تا از حوله‌ها مجدداً استفاده کنند. انجمن هتل‌ها و اقامتگاه‌های آمریکا تخمین زده است تقریبا 17 مرتبه از تعداد شستشوی این محصول کاهش می‌یابد.

در نتیجه منجر به کاهش مصرف آب و انرژی، هزینه‌های مرتبط و تولید فاضلاب می‌گردد. این انجمن دریافته که این ابتکار منجر به بالا رفتن طول عمر حوله‌ها و ملحفه‌ها می‌شود و در نتیجه هزینه‌های عملیاتی را کاهش خواهد داد.

5. اجاره دادن سرویس خانه داری

یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های هتلداری، اجاره دان سرویس خانه داری در طولانی مدت که بسیار هزینه بر است. با تهیه وسایلی مانند: پتو، روتختی، استخدام کارمند، حوله؛ تشک و خرید ماشین آلات شستشو می‌توانید تا حدود زیادی هزینه‌های خرید و نگهداری این اقلام را افزایش دهید.

از همین رو توصیه می‌شود تا این بخش را واگذار کنید. به عنوان مثال می‌توانید با اجاره دادن بخش خانه داری در طول هر ماه مبلغی را کنار بگذارید تا در پایان شاهد کاهش هزینه‌های این بخش شوید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *